уторак, 26. јануар 2010.

NE DIRAJTE MOJE FJORDOVE



PIŠE:TODORA ŠKORO

"- Šta to radiš?
- Pravim fjordove.
- Ali oni nikome ne trebaju.
- Nije važno. Pravim ih jer volim da pravim fjordove...
I nastavio je, prilježno, s ogromnomm ljubavlju i strpljenjem da pravi svoje fjordove. Govorili su da je čudak, sanjalica, razmažen čak kad ne shvata kako je potpuno besmisleno praviti fjordove ako oni nikome, ali baš nikome ne trebaju, ako niko neće na njih ni da se osvrne, a kamoli da ih kupi.
- Od čega li živi, lud kakav je, kad nijedan fjord nije prodao? - pitali su se.
Živeo je skromno, najskromnije. I dalje pravio svoje fjordove s neopisivom ljubavlju.
A onda, kao u svakoj bajci, dogodilo se čudo! Neko je jedne sezone proglasio da su fjordovi apsolutni hit, da su oličenje kvaliteta, dobrog, same suštine i da ih svako, ko iole drži do sebe, mora imati!
I on je, zbunjen, počeo da prodaje svoje fjordove. Voleo ih je, ali se radovao što su i drugi počeli da ih vole, te se ipak lako od njih odvajao. Ali im je cena bila skromna, kakav je i on sam bio u svom dugom samotništvu. Brzo su se rasprodali svi fjordovi. Nije ih bilo dovoljno za sve koji su želeli da ih imaju, on nije mogao u tolikom broju da ih napravi.
- Kad je, budala, davao fjordove onako jeftino - negodovali su oni koji su bez svog fjorda ostali.
On se nije obazirao. Povukao se i ponovo, istim ritmom, s istom ljubavlju pravio svoje fjordove.
Svet je, međutim, ne mogavši da dovoljno utoli svoju glad za fjordovima (jer ih je bilo malo) uskoro izgubio interesovanje i za njega i za njegove fjordove, proglasivši za novi hit, već krajem iste sezone - nešto sasvim, sasvim drugo što nimalo nije ličilo na fjordove.
On je tek malo bio zbunjen time, ali je odmahnuo i nastavio da pravi svoje fjordove. Njih je najviše voleo, u njih najviše verovao. Sve drugo nije bilo važno..."
****
Zazvonio mi je telefon.
- Šta radiš čitav dan - pitao me je prijatelj.- Ne izlaziš iz kuće.
- Pravim svoje fjordove - rekoh.
- Lud si skroz. Kome oni trebaju?.
- Nikom sada, osim meni. Zar to nije dovoljno?
I da znate, ako se dogodi da me najednom nema, da išćeznem, ne brinite: to sam se osamio i pravim svoje fjordove...

7 коментара:

  1. Ne, mila, pa ti ćeš kao moja prijateljica dobiti od svakog fjorda po primerak na poklon...A ne znam ni da li da mi poželiš da moji "fjordovi" postanu in. Ne znam kako bih se u toj situaciji snašla... Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Lepo ti stoji plava "nagradica", zaboravih ti reći!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala, ali nisam uspela da ispod nje napišem "zahvalnicu"...

    ОдговориИзбриши
  4. Čovek je napravio sopstveni brend - važno je uživati u onome što radiš, svrsishodnost je vrlo relativna i sve više gubi značaj...

    ОдговориИзбриши
  5. Baš tako. Ali ko sebi danas može da dozvoli luksuz da radi ono što voli, ne obazirući se na to što to ne donosi uaradu i možda je nikag neće doneti, osim ako neko slučajno to proglasi za "in"?!

    ОдговориИзбриши